כתיבה שיווקית
כללי מחשבים ואינטרנט

כתיבה שיווקית: למה כל כך קשה למשוך תשומת לב?

גם אם יש לך מוצר מושלם, הדרך לפרסום אפקטיבי רצופה בעיות ומכשולים, בעולם שבו כולנו מוצפים במסרים פרסומיים בכל רגע נתון. אז איך בכל זאת אפשר לכתוב תוכן שיווקי שמעביר את המסר?

אז יש לך מוצר או שירות מצוין. הוא יעיל, הוא משתלם והוא הרבה יותר טוב מזה של המתחרים. אחרי שלב האסטרטגיה, הקריאייטיב ואפילו כתיבה שיווקית של טקסט מבריק, אתה עומד להתחיל בפרסום – ובטוח שאם המסר שלך יגיע למספר גדול של אנשים, כולם בוודאי ישימו לב דווקא אליו. אבל האמת היא שרובנו (וכנראה שגם אתה) מגלים אדישות כמעט לכל מסר שמנסה ללכוד לנו את המבט ואת תשומת הלב, ורוב הסיכויים הם שזה מה שיקרה גם כאן.
הסיבה הפשוטה לכך היא שבין כל המסרים הפרסומיים שסובבים אותנו, קשה מאוד לייצר תוכן שיווקי שבאמת מצליח לבלוט בין כל השאר. המסר שלך נבלע בין אלפי מסרים אחרים במודעות, על שלטי חוצות, בתחנות אוטובוס, בפרסומות בטלוויזיה וברדיו, באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות, ואיפה לא.
חשוב לזכור שבסופו של דבר, המטרה שלך היא לייצר "הפרעה": לקטוע את השגרה ולחשוף את הקהל שלך למסר מסוים שיוציא אותו מהאדישות ויגרום לו להתבונן באמת במה שיש לך להציע לו. אבל איך עושים את זה?

כתיבה שיווקית

הבעיות: זמן, מקום וכסף

הבעיה הראשונה היא זמן. לאף אחד אין באמת זמן להתעמק בפרסומת שהוא לא ביקש לראות, ולנסות להבין רוצים למכור לו. כשכולנו מנסים לתמרן בין כל כך הרבה עיסוקים והצפה של תכנים מדי יום, אין ממש סיכוי שנקדיש זמן לקריאת תוכן שיווקי ארוך, לא מספיק מעניין או פשוט לא ברור.
הבעיה השנייה היא מקום. בדפוס או באינטרנט, המקום שעומד לרשותך לא באמת מספיק לכל מה שיש לך להגיד. זה לא משנה אם זו מודעה בעיתון, באנר קטן, מודעה בפייסבוק, בגוגל או אפילו דף נחיתה – בלתי אפשרי לכתוב בהם באריכות על כל היתרונות הנהדרים של המוצר שלך. אם לא תמצא את הדרך המדויקת להגיד כמה שיותר בכמה שפחות מקום – תאבד את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלך.
הבעיה השלישית, היא כמובן כסף. תקציב הפרסום שלך מוגבל ואתה רוצה לייצר ממנו מקסימום מכירות ולמצות כל שקל שהשקעת – ובצדק. זה אומר שעכשיו הכל תלוי במסר השיווקי שלך, ואם תצליח להעביר אותו כראוי כדי למנף את זה למכירות.

הפתרון: מסר פשוט, בלי התחכמויות

החדשות הטובות הן, שלכל הבעיות הללו יש פתרון אחד. נכון, כדי למשוך תשומת לב מאוד היית רוצה לייצר פרובוקציה יצירתית ומדהימה, כדי שכולם יעצרו ויראו דווקא את המודעה שלך שתבלוט מעל כל השאר, אבל הרעיון הזה הוא לא תמיד הבחירה הנכונה.
כדי להצליח להעביר מסר שלא יהיה עמוס, ארוך ומשעמם, כזה שאנשים יספיקו להתעניין בו בתוך שלל העיסוקים שלהם, שיתאים לשטח הפרסום הקטן והמוגבל שעומד לרשותך וגם ינצל היטב את התקציב שהשקעת, ושייתן לך מקסימום תוצאות במינימום תשלום – הפיתרון היעיל הוא כתיבה שיווקית של תוכן מאוד ברור, קצר ופשוט. בלי התחכמויות, בלי חפירות, ובלי סלוגנים מסובכים שלא מתאימים בכלל לקהל היעד שלך ואי אפשר להבין מהם מה רצית למכור.
זה נכון גם לדפוס, אבל חשוב עוד יותר בפרסום באינטרנט: אם תצליח להעביר מסר ישר ולעניין ובגובה העיניים, כזה שכולם מבינים בתוך שבריר שנייה, הרבה פעמים הוא יעשה את העבודה טוב יותר מכל תוכן פרובוקטיבי או סופר-יצירתי אחר, שלא באמת יצליח לנער את האדישות מהקהל שלך.

נכתב ע"י מליס המתמחה בשרותי תוכן ובהם כתיבה שיווקית, קופירייטינג ועוד.

כתיבת תגובה