העלית מודעה מעוצבת, פילחת קהל יעד בפינצטה והגדרת תקציב ראוי לשמו – אבל הפרסום בפייסבוק עדיין לא מצליח להשיג תוצאות מספיק טובות?
ריכזנו כאן שלוש שיטות פשוטות ומהירות שתמיד יצליחו לשדרג כל קמפיין ויגרמו לו להגיע לביצועים מרשימים. תוספת קטנה לתמונה של המודעה, שמירה על קהל יעד איכותי ותמחור נכון של הפרסום – כל אלה בדרך כלל יספיקו כדי להשיג אחוזי הקלקה גבוהים ולהתחיל לראות תוצאות מיידיות.
1. חיזוק נראות המסר השיווקי
במסגרת קידום ממומן של מודעות או פוסטים, פייסבוק מאפשרת למקם עד 20% טקסט על גבי כל תמונה – וזו אפשרות שכדאי מאוד לנצל עד תום. מה שיופיע בתמונה הוא מה שהגולשים יראו לפני כל דבר אחר, כך שגם אם המסר השיווקי כבר כתוב בצורה זו או אחרת בכותרת או בגוף הטקסט הנלווה למודעה – מומלץ להוסיף טקסט מעוצב גם על גבי התמונה עצמה, במסגרת המגבלות כמובן. שיפור משמעותי באחוזי ההקלקה מובטח.
2. הקפדה על איכות הקהל
פילחת את קהל היעד לפרסום לפי גיל, מין, אזור מגורים, מצב משפחתי ותחומי עניין, ועדיין מקבל המון לייקים מגולשים לא רלוונטיים? תן לנו לחסוך לך את הזמן וכאב הראש: לא, זה לא יעזור אם תסיר ישובים מאזור הפרסום, תנסה להגדיר שפה או השכלה. בהנחה שהפרסום שלך אינו מסוג רימרקטינג (כזה המבוסס על גולשים שביקרו באתר האינטרנט שלך), יש שיטה בדוקה אחת שתוביל אותך רק למי שאתה רוצה: להתחיל מגרעין איכותי של אוהדים בדף, ומהם לפלס את הדרך לקהל היעד הנכון.
איך עושים את זה? פייסבוק מציעה שתי דרכים אפשריות: הראשונה – לפרסם לאנשים שהם חברים של אוהדי הדף, והשנייה – פרסום לקהל בעל מאפיינים דומים לאוהדים הקיימים (Look alike).
זה אומר שעוד כשהדף חדש יחסית וצבר קהל אוהדים קטן אך אותנטי ורלוונטי, כל פרסום שתבצע בפייסבוק יהיה חייב לפנות רק לקהל שמבוסס על גרעין האוהדים שלך, בנוסף לפילוח הדמוגרפי הרגיל.
ומה קורה אם כבר מזמן איבדת את גרעין האוהדים האיכותי של דף הפייסבוק בעקבות פרסום שגוי? המצב עדיין לא אבוד, ובהחלט אפשר להסיר את הלייקים הסוררים מרשימת האוהדים: בתפריט העליון בפייסבוק, ממש על הפס הכחול העליון, יש ללחוץ על החץ הקטנטן שמופיע בקצה ולשנות את המשתמש לשם הדף העסקי שממנו רוצים להסיר אוהדים. לאחר מכן יש ללחוץ על אייקון החברים, גם הוא על אותו פס כחול, ולבחור לראות את רשימת הלייקים המלאה. משם, מבטלים כל אוהד שנראה לנו כאילו הגיע לדף הפייסבוק שלנו לגמרי בטעות.
3. תן לפייסבוק לקבוע את המחיר
התמחור האידיאלי למודעות פייסבוק יהיה בדרך כלל תמחור אוטומטי, ובמקרים רבים הוא גם התמחור הזול והמשתלם ביותר לפרסום ממומן, כאשר פייסבוק היא זו שקובעת את העלות לקליק או למעורבות גולשים. תמחור מסוג זה יוביל לעלות קליק שתנוע בין כמה עשרות אגורות ועד לשקלים בודדים, ואם המודעה שלך טובה ואטרקטיבית – קליק לא צריך לעלות יותר משקל אחד.
תמחור אוטומטי ידאג שהמודעה שלך תמשיך לרוץ בכל מצב, ולא "תיתקע" פתאום בגלל תזוזות ושינויים במחיר הממוצע של מודעות במערכת הפרסום של פייסבוק. אם הביצועים שלה יהיו מספיק טובים ואחוזי ההקלקה גבוהים, תוכל בהמשך לשנות את שיטת התמחור ולהגדיר את העלות המקסימלית לקליק או מעורבות גולשים, מבלי לפגוע בביצועי הקמפיין.
מליס מספקים שירותי תוכן ושיווק באינטרנט, בהם ניהול קמפיינים ופרסום בפייסבוק